Τι κι αν έχουμε αρχίσει να βγαίνουμε σιγά σιγά από τα σπίτια μας. Τι κι αν κάποιοι ξεκινήσαμε δουλειά. Μπορεί να χαλαρώσαμε την περίοδο της καραντίνας, η επιστροφή όμως στην κανονικότητα επανέρχεται κι αυτό σημαίνει επιστροφή στην καθημερινότητα, στη ρουτίνα και το άγχος. Ο χρόνος θα περνάει πάλι γρήγορα και θα τρέχουμε πανικόβλητοι στις υποχρεώσεις μας και το στρες θα χτυπήσει πάλι την πόρτα του εγκεφάλου μας. Ορισμένοι δε θα μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε και θα πάθουμε μια κρίση πανικού, μικρή ή μεγάλη. Την επόμενη φορά, επομένως, που θα βρεθούμε σ ‘ αυτή τη θέση, σου παρουσιάζω 5 τρόπους ανακούφισης από μια τέτοια κρίση που θα σε βοηθήσουν να ανακάμψεις γρήγορα κι αποτελεσματικά.

DVy2Z_ZX0AEaGSS

1. Καθάρισε/τακτοποίησε κάτι
Όντως το να σηκωθείς από το κρεβάτι και να αρχίσεις να κάνεις δουλειές δεν ακούγεται καθόλου δελεαστικό, όμως βοηθάει αφάνταστα όταν έχεις βρεθεί σε ψυχολογικό αδιέξοδο. Υπάρχουν αμέτρητες έρευνες που αποδεικνύουν ότι ένα ακατάστατο σπίτι προσθέτει άγχος και νεύρα στον ιδιοκτήτη του, ενώ αντίθετα το συμμάζεμα και η καθαριότητα βοηθούν στο να διαχειριστείς την κακή σου διάθεση και να ξεχαστείς. Δεν χρειάζεται να κάνεις γενική. Αν στρώσεις καινούργια σεντόνια στο κρεβάτι ή πλύνεις τα πιάτα αρκεί.

giphy

2. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο
«Eίμαι σίγουρη πως υπάρχουν πράγματα στην ζωή που δεν μπορούν να γιατρευτούν με ένα ζεστό μπάνιο, όμως δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο» είχε γράψει κάποτε η Sylvia Plath. Η ίδια έπασχε από κατάθλιψη. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ανακουφιστικό και αναζωογονητικό από την αίσθηση του ζεστού νερού στο δέρμα μας. Το καθημερινό μπάνιο βοηθάει στην ενδυνάμωση και τον συγχρονισμό των κιρκαδικών ρυθμών και ταυτόχρονα ρυθμίζει τις διακυμάνσεις τόσο της συμπεριφοράς όσο και της βιοχημείας μας. Αυτό επηρεάζει όλα τα όργανα του σώματος, μαζί και τον εγκέφαλο.

giphy (1)

3. Άκουσε μουσική
Απλό, αλλά θαυματουργό. Μάλιστα για να είσαι επιπλέον προετοιμασμένος, μπορείς να δημιουργήσεις μία playlist γεμάτη με μουσικά κομμάτια και τραγούδια που σε ηρεμούν έτσι ώστε να μην χάσεις καθόλου χρόνο ψάχνοντάς τα. Το συγκεκριμένο βήμα γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματικό αν βάλεις τα ακουστικά σου, ξαπλώσεις σε μία αναπαυτική επιφάνεια και κλείσεις τα μάτια.

giphy (2)

4. Κάνε την άσκηση των τεσσάρων δευτερολέπτων
Ονομάζεται Four Square και βοηθάει ιδιαιτέρως σε περιπτώσεις που αισθάνεσαι υπερβολικό πανικό. Τα βήματα είναι τα εξής:
-Πάρε μία βαθιά ανάσα και μέτρα έως το τέσσερα.
-Κράτα την αναπνοή σου και μέτρα έως το τέσσερα.
– Κάνε εκπνοή από την μύτη και μέτρα έως το τέσσερα.
– Ξεκουράσου για τέσσερα δευτερόλεπτα.
– Πάρε δύο κανονικές ανάσες.
-Ξεκίνα από την αρχή.

5. Πιες νερό
Ίσως δεν το συνειδητοποιείς, όμως το να στερείς στον οργανισμό σου το νερό μπορεί να κάνει τα συμπτώματα άγχους ακόμα χειρότερα. Η έλλειψη σωστής ενυδάτωσης συχνά οδηγεί σε καρδιακές αρρυθμίες, αίσθηση πανικού και μόνιμης ανησυχίας. Φρόντισε να έχεις ένα μπουκάλι ή ποτήρι νερού κοντά σου μέσα στην ημέρα και να το ανανεώνεις συχνά. Tip: το ζεστό τσάι επίσης βοηθάει πολύ.

giphy (3)

 Ακολούθησε το Cosmogony στο Instagram

Πηγή Εξωφύλλου: www.goalcast.com 

Αγγελική Μουζακίτη

About Αγγελική Μουζακίτη

Μέλλουσα αστυνομική ρεπόρτερ. Λάτρης των βιβλίων και των σειρών. Αν δε με "πιάσεις" να κάνω κάτι από αυτά τα δύο...τότε θα τρώω κάποιο γλυκό! Όνειρό μου να ταξιδέψω σε όσα περισσότερα μέρη μπορώ, ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη!