Το Tik Tok, το νέο social media app που χρησιμοποιείται από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, έχει ήδη ξεπεράσει σε downloads το Instagram. Πρόκειται για ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ενώνει την κοινωνική δικτύωση με τη μουσική σε μια πρωτότυπη πλατφόρμα αυτοδημιούργητων βίντεο. Ανήκει στην ίδια μητρική εταιρεία που αγόρασε το μουσικό λογισμικό Musical.ly. Το Tik Tok λανσαρίστηκε το 2016 από την Κινεζικό κολοσσό ByteDance και από το 2018 επεκτάθηκε στην διεθνή αγορά. Πέρυσι και φέτος όλοι οι χρήστες του Musical.y αυτόματα μεταφέρθηκαν στο Tik Tok.

Οι δυνατότητες που δίνει είναι μοναδικές, υπενθυμίζοντάς μας για μία ακόμη φορά πόσο μπροστά είναι η τεχνολογία. Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να δημιουργήσουν, να αποθηκεύσουν και να μοιραστούν βίντεο διάρκειας έως και 60 δευτερόλεπτων. Τα βίντεο συνήθως προβάλλουν lip-syncing (συγχρονισμός χειλιών με το τραγούδι), χορογραφίες και παρωδίες.

Πώς λειτουργεί;

Οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν είτε χρησιμοποιώντας το Facebook,  Instagram, Twitter είτε το λογαριασμό του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους.

Κάνοντας log in κανείς στην εφαρμογή με το dizzy λογότυπο, πέφτει πάνω σε σύντομα βιντεάκια με μουσικό περιεχόμενο, παρωδίες γνωστών τραγουδιών ακόμη και ατάκες δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών, παραπέμποντας έτσι στην τάση του lip syncing.

Η εφαρμογή έχει μια πολύ μεγάλη βιβλιοθήκη με μουσικά αποσπάσματα από όπου οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν κάποιο κομμάτι για να κάνουν lip-sync (το γνωστό καραόκε) ή να υποδυθούν κάποιο γνωστό τηλεοπτικό ρόλο.

Τα βίντεο που δημιουργούν οι χρήστες μπορούν να τα κοινοποιήσουν στους οπαδούς τους ή ακόμα και να τα δημοσιεύσουν σε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Μessenger, Instagram, What’sApp κ.λ.π. Υπάρχουν επιλογές μαγνητοσκόπησης σε γρήγορη ή αργή κίνηση, υπάρχουν πάρα πολλά φίλτρα και εφέ, δίνεται ακόμα και η δυνατότητα να αναπαράγεται το τραγούδι προς τα πίσω, σύνδεσης με άλλο χρήστη προκειμένου να κάνουν ντουέτο κλπ.

Όπως και στα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έτσι και στο Tik Tok οι χρήστες μπορούν να ακολουθήσουν άλλους χρήστες, να σχολιάσουν τα βίντεο τους και να στείλουν emoji στον αγαπημένο τους τραγουδιστή/ ηθοποιό. Επίσης μπορούν να προβάλλουν το περιεχόμενό τους χρησιμοποιώντας hashtag. Τα hashtags, παίζουν βασικό ρόλο στο στήσιμο της εφαρμογής, καθώς οι χρήστες μπορούν όχι μόνο να μπουν σε ένα συνεχές παιχνίδι με challenges, memes, αστεία και φάρσες, αλλά κυρίως να «ντουμπλάρουν» clips από γνωστά τραγούδια, με ιδιαίτερη έμφαση σε ό,τι γίνεται trend στο YouTube.

Για το 2018, την χρονιά για την οποία υπάρχουν ήδη τα στοιχεία, το Tik Tok υπήρξε η τέταρτη πιο δημοφιλής εφαρμογή μετά το WhatsApp, το Facebook και το Facebook Messenger.

Προφανώς, ο λόγος που έχει γίνει ένας, μεγάλος θα έλεγα εγώ, πανικούλης με το συγκεκριμένο μέσο, εκτός του ότι είναι απίστευτα διασκεδαστικό και πρωτότυπο, είναι και οι ατελείωτες ώρες που είναι όλοι κλεισμένοι στα σπίτια λόγω του κορονοϊού και αναζητούν νέους τρόπους διασκέδασης!

Εσείς κάνατε Tik Tok ή ακόμα;

 Ακολουθήστε το Cosmogony στο instagram

Νεφέλη Λιάτσου

About Νεφέλη Λιάτσου

Φοιτήτρια δημοσιογραφίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Σοβαρή όσο πρέπει, εκεί που πρέπει και εξίσου τρελή!!! Αγαπημένη συνήθεια το μαγείρεμα (και φυσικά το να καταβροχθίζω το φαγητό που υπάρχει στην κουζίνα!). Ιδιαίτερη αδυναμία στις ταινίες με κολλητές, ειδικά όταν συνοδεύονται από σουβλάκια και κάτι γλυκό για επιδόρπιο! Λατρεύω τα ψώνια, τη μουσική, τους ατελείωτους καφέδες στις γειτονιές της Αθήνας και τα ταξίδια! Όνειρό μου να επισκεφθώ όσες περισσότερες χώρες γίνεται (εντός και εκτός Ευρώπης). Motto: Να τολμάς και να διεκδικείς αυτό που θες…