Οι άνθρωποι μου και το γέλιο! Αυτή ήταν η απάντηση της φίλης μου στην ερώτηση τι αξίζει πιο πολύ στην ζωή. Και μου την έδωσε με απόλυτη ειλικρίνεια, μετά την βουτιά της στο Βαθύ και απολαμβάνοντας τον ήλιο της Σίφνου.

Ήταν από αυτά τα ΠΣΚ που λες δεν θέλω να τελειώσουν. Αυτά που σου αφήνουν την γεύση του αγαπημένου σου παγωτού, την απόλαυση μιας παγωμένης μπύρας στο μπαλκόνι του δωματίου και την αλμύρα της θάλασσας σε κάθε σημείο του σώματος σου, δίνοντας μοναδική ανάμνηση στο καλοκαίρι. Η Σίφνος μας υποδέχτηκε μέσα στην απλότητα και την χάρη, με έναν αέρα που σου φανέρωνε απ’ το πρώτο λεπτό την αρχοντιά του νησιού και την μαγεία που σε περίμενε να την ανακαλύψεις.

Με προσιτούς και άνετους δρόμους, λίγες στροφές (εν συγκρίσει με άλλα νησιά) και το μόνο κόλλημα να είναι το πέρασμα απ’ την Απολλωνία (χώρα), οι διαδρομές γίνονται εύκολα. Ούσα σχετικά μικρό νησί, η Σίφνος μας έδωσε πρόσβαση σε κάθε της προορισμό σε λίγη ώρα. Το ραδιόφωνο έπαιζε τοπικούς σταθμούς, κυρίως radioactive στο ριπιτ μιας και οι υπόλοιποι χάνονταν απ’ τα ερτζιανά σε χρόνο ρεκόρ. Αποφασίσαμε να εναλλάσσουμε cd και ραδιόφωνο, έτσι για την ποικιλία και συνοδεύαμε με άνοιγμα παραθύρων για ν’ ανεμίζει το μαλλί, ως αλλοτινό βίντεο κλιπ.

Πρώτη στάση, ο Πλατύς Γιαλός. Το δωμάτιο όπου μέναμε ντυμένο σε λευκές και γαλάζιες αποχρώσεις μας περίμενε, ενώ οι ευγενικές και φιλόξενες ιδιοκτήτριες του Karma Hotel, μας έδωσαν πληροφορίες για το νησί και το αμέσως επόμενο πλάνο βρίσκει εμάς, ντυμένες με μαγιό, έτοιμες για την βουτιά στην ομώνυμη παραλία. Το μαγαζί Yalos, έχει λιγοστές ξαπλώστρες στην άμμο και τραπέζια στο πάνω μέρος του. Σερβίρει καφέ ποικιλίας taf (για τους γνώστες και λάτρεις) και έχει πολύ καλό φαγητό, που ικανοποιεί κάθε σου γούστο, από snacks μέχρι κυρίως πιάτα και γλυκό. Μετά την πρώτη στάση, σειρά είχε η δεύτερη βουτιά στην Χρυσοπηγή. Εκεί το θέαμα σε αιχμαλωτίζει. Ψηλοί και κοντοί βράχοι, με σχεδόν λεία επιφάνεια και κατηφορική κλίση, φιλοξενούσαν τις πετσέτες των λουόμενων, οι οποίοι κατέβαιναν και ανέβαιναν σκαλάκια προκειμένου να φτάσουν ή να φύγουν από τον κολπίσκο. Στο ψηλότερο σημείο του μέρους, η εκκλησία της Χρυσοπηγής δέσποζε με την εξωτερική της όψη να σε προσκαλεί να την επισκεφθείς.

69687889_2246148762156977_7221291702047211520_n

Στην πίσω πλευρά, βρίσκονταν τα εν λόγω σκαλάκια, απ’ τα οποία κατεβήκαμε και εμείς, τοποθετήσαμε σε έναν βράχο τις πετσέτες μας και μετά αφεθήκαμε στο βαθύ καθαρό νερό, (στο οποίο έμπαινες με μεγάλη ή μικρή βουτιά και έβγαινες κρατώντας τον τελευταίο επίπεδο βράχο που υπήρχε πριν το νερό) και στην ηλιοθεραπεία μιας και χωρίς ομπρέλες, το μέρος είναι ιδανικό για το λεγόμενο tan line.

20190816_155815

69259142_471846953366748_8452653521525800960_n

Το βράδυ, το νησί άναψε τα φώτα του, ετοιμάζοντας το νυχτερινό του πρόσωπο. Εμείς κατευθυνθήκαμε πρώτα στον Αρτεμώνα, την περιοχή που απέχει 5 λεπτά απ’ την χώρα και φημίζεται για τα εξής: την γραφικότητά της, το φαγητό, τα γλυκά και την πιο εναλλακτική διασκέδασή της. Μετά απ’ την περιήγηση στο ανηφορικό δρομάκι της, φτάσαμε στο Μωσαϊκό, παραδοσιακό μεζεδοπωλείο, με τοπικές γεύσεις, παραδοσιακές συνταγές με μια δόση εναλλακτικότητας και παγωμένο κρασί. Δοκιμάσαμε ποικιλία μανιταριών, χειροποίητο λουκάνικο, χλωρομανούρα με μαρμελάδα ντομάτας, σαλάτα με ρόκα και τα αξεπέραστα κεφτεδάκια συνοδευόμενα από σως γιαουρτιού και λεμόνι. Στο συγκεκριμένο μαγαζί θα απολαύσεις όλα τα φαγητά και κυρίως την ζεστή ατμόσφαιρα, το δροσερό αεράκι και την άψογη εξυπηρέτηση. Μετά το φαγητό, σειρά είχε το ποτό. Το Cosi στην Απολλωνία, παίζει μουσικές για όλα τα γούστα, σε υποδέχεται είτε στον κάτω χώρο του, είτε πάνω στην βεράντα για να πιεις δροσερά κοκτέιλς ή το αγαπημένο σου ποτό, να χορέψεις και να διασκεδάσεις μέχρι όσο τραβήξει.

20190816_231206

20190816_230229

20190816_225254

Το επόμενο πρωί, σειρά είχε το Βαθύ. Με δυσκολία στο να ξυπνήσουμε, μιας και το στρώμα στο δωμάτιο σε κρατάει κοντά του να φορτίσεις μπαταρίες, ντυθήκαμε και πήγαμε στο Nostos, beach bar στο Βαθύ. Με χαρακτηριστικό την ηρεμία του, το μέρος σε καλεί να ξαπλώσεις στην ξαπλώστρα, να παραγγείλεις παγωμένο καφέ και ν’ απολαύσεις τον ήλιο και τα καθαρά νερά. Τα αλμυρίκια δίνουν την απαιτούμενη σκιά και μετά το λαχταριστό πρωινό που αποτελούνταν από ελληνικό σάντουιτς (φέτα, ντομάτα, αγγούρι, κάπαρη και ρίγανη) και σάντουιτς τόνου (τόνος, καλαμπόκι, μαγιονέζα, λάιμ και αγγούρι), κάναμε την βουτιά μας, βλέποντας το πράσινο που απλώνονταν κατά τόπους.

Το μεσημέρι και με την πείνα να μεγαλώνει, πήραμε σπιτικό μαγειρευτό φαγητό απ’ την Ωκεανίδα που βρίσκεται στο ίδιο μέρος. Μαστέλο με πατάτες τηγανητές, λεμονάτο αρνάκι με μακαρόνια και χωριάτικη με μπόλικη μυζήθρα, ήταν το μενού που απλώθηκε στο τραπέζι του δωματίου μας και συνοδεύτηκε με παγωμένη μπύρα. Όχι πες, τι άλλο να θες απ’ το καλοκαίρι σου; Με αυτή τη φράση, ετοιμαστήκαμε για το κάστρο, αφού πλέον είχε βραδιάσει. Κάπου εδώ, θα τονίσω ότι, αν και απολαύσαμε την περπατητή διαδρομή, η ώρα που επιλέξαμε ήταν λάθος, μιας και το κάστρο το βλέπεις καλύτερα στο ηλιοβασίλεμα.

20190817_181428

Μετά την εξερεύνηση, πήγαμε και πάλι στον Αρτεμώνα, αυτή τη φορά για να δοκιμάσουμε τα ιδιαίτερα γλυκά του Κίτρινου Ποδηλάτου.  Κρεμ Μπρουλέ, Πάβλοβα και Λουκουμάδες με μέλι, κανέλα και σουσάμι, είναι οι προτάσεις που ασυζητητί θα δοκιμάσεις.

20190817_231714

20190817_231922

Για να πιούμε το ποτό μας, επιλέξαμε το Botzi στην Απολλωνία, μαγαζί που εκτείνεται σε έναν εσωτερικό χώρο και τρεις εξωτερικούς: την αυτοσχέδια αυλή, το σοκάκι με τα σκαλάκια και την ταράτσα που βλέπει ως θέα την μια πλευρά του νησιού. Με ελαφριά μπιτς, παγωμένο Aperol και συζήτηση με δόσεις χορού, έκλεισε το δεύτερο βράδυ μας, ενώ μπόνους μας ήταν οι κρέπες για το σπίτι, από κρεπερί σε σοκάκι της χώρας.

68999766_495908827875576_6529155385834602496_n

69380889_470088843828546_4038266206048747520_n

Η τελευταία μέρα ξεκίνησε με μπάνιο στο Lazarou Beach Bar στον Πλατύ Γιαλό, μαγαζί που είχε ξύλινη εξέδρα με ξαπλώστρες, ενώ για να κατέβεις στην θάλασσα, είχε την επιλογή του βατήρα απ’ την μια πλευρά και την πετρώδη παραλία απ’ την άλλη. Χαλαρωτικές μουσικές, και εξερεύνηση της θάλασσας, είναι αυτά που μπορούν να χαρακτηρίσουν το μέρος. Το μεσημέρι επιλέξαμε σουβλάκι στην Περατζάδα, με απλές μεστές γεύσεις, χωρίς μπαχαρικά και φούσκωμα στο στομάχι, ενώ για τελείωμα, πήραμε απ’ τον κεντρικό φούρνο της Απολλωνίας τα φημισμένα μαλακά μπισκότα διαφόρων γεύσεων. Επιλέξαμε, triple chocolate, red velvet και το κλασικό με σοκολάτα γάλακτος.

20190818_114341

Το απόγευμα μας βρήκε στο λιμάνι, με μια μπάλα παγωτό στο χέρι, ν’ αγναντεύουμε το λιμάνι, ο αέρας να γίνεται όλο και πιο έντονος και ο αποχωρισμός όλο και πιο δύσκολος. Είναι απ’ αυτά τα ταξίδια που δεν θέλεις να τελειώσουν, αυτές οι διακοπές που τις κρατάς σαν χάπι ευτυχίας, τις κρύες μέρες του χειμώνα, όταν αναζητάς ανέμελες στιγμές, που στο μυαλό σου δεν υπήρχαν ξυπνητήρια και η καρδιά σου ταξιδεύει σε θάλασσες με ηλιοβασιλέματα.

Σηκώσαμε άγκυρα με μια υπόσχεση.. Ραντεβού σε 360 περίπου μέρες από τώρα στην αρμονική, αλμυρή και ελεύθερη Σίφνο!

Φωτογραφίες: Κοσμίδου Μαρία, Ροϊδοπούλου Κωνσταντίνα

Πηγή Εξωφύλλου: www.sifantomare.com

Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

About Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

Γεννημένη στην Αθήνα, έχει μεγαλώσει ακούγοντας πολλή μουσική, διαβάζοντας και προσπαθώντας να καταλάβει τους ανθρώπους. Κάνει yoga, γράφει και παίζει λίγο κιθάρα. Αγαπημένη της συνήθεια είναι το φαγητό, ενώ λατρεύει το σκυλί της. Πιστεύει ότι η ζωή έχει πάντα τον τρόπο να σου δίνει αυτό που θέλεις, ενώ με επιμονή και υπομονή όλα γίνονται. Αγαπημένες ώρες της μέρας: απογευματινή βόλτα με αμάξι και η ήρεμη στιγμή που θα γράψει το άρθρο της ανενόχλητη!