Κακά τα ψέματα η Δευτέρα δεν είναι και η καλύτερη ημέρα της εβδομάδας.

Όπως και να το κάνουμε, δε μπορεί να συναγωνιστεί την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο, ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι. Ξέρεις ότι ξεκινάει καινούρια βδομάδα και ήδη απελπίζεσαι στην ιδέα πως θα περάσουν οι μέρες. Πρέπει να ξυπνήσεις νωρίς για να προλάβεις το πρωινό μάθημα στη σχολή που όλως τυχαίως το έχουν προγραμματίσει στην αρχή της εβδομάδας το άγριο χάραμα. Πρέπει να πας στη δουλειά και να κάνεις υπομονή μέχρι να φτάσει το ρεπό σου. Πρέπει να κάνεις πράξη το «από Δευτέρα ξεκινάω διατροφή και γυμναστήριο», που μεταξύ μας βέβαια, σπάνια η υπόσχεση γίνεται πραγματικότητα. 

Αν λοιπόν δε σου φτάνουν όλα αυτά και εξακολουθείς να νιώθεις υποτονικά και μελαγχολικά, τότε να ξέρεις ότι υπάρχει εξήγηση. Σήμερα, όπως και κάθε χρόνο την τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου πρέπει να επιβιώσουμε από την  περίφημη Blue Monday. Πρόκειται την ημέρα που οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν μια βαριά μελαγχολία, κοινώς τα βλέπουν όλα μαύρα. 

Πώς προκύπτει όμως αυτή η αλλόκοτη θεωρία; 

Κάνοντας μια αναδρομή στα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας, μια διαφημιστική εταιρία στη Μεγάλη Βρετανία ανέλαβε να σχεδιάσει μια καμπάνια για το ταξιδιωτικό γραφείο Sky Travel. Το σκεπτικό της διαφήμισης επικεντρώθηκε στο να ορίσουν μια ημερομηνία ως την πιο μελαγχολική ημέρα του χρόνου, ώστε να πείσουν το κοινό να κλείσει τις διακοπές του άμεσα και να διώξει κάθε ίχνος στενοχώριας.

Αν και πολλοί το εκλαμβάνουν ως έναν πιασάρικο τρόπο διαφήμισης, ένας ψυχολόγος προσπάθησε να μπει στα άδυτα της μαθηματικής επιστήμης και να εξηγήσει επιστημονικά τον ορισμό της 21ης Ιανουαρίου ως την απόλυτη ημέρα της μελαγχολίας. 

Ο ψυχολόγος του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, Κλιφ Αρνάλ ανακοίνωσε το 2005 έναν μαθηματικό τύπο για να βρει ποια είναι η πιο καταθλιπτική ημέρα το χρόνου και κατέληξε στην τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου. 

Οδηγήθηκε στο συμπέρασμα, συνδυάζοντας τον άσχημο καιρό του Ιανουαρίου, τα χρέη του Δεκεμβρίου και τα Χριστούγεννα που πέρασαν, τα οποία πρέπει να περιμένουμε για έναν ολόκληρο χρόνο. 

Ο μαθηματικός τύπος του Αρνάλ συντίθεται από έξι παράγοντας, τον καιρό (W), τα έσοδα (D), τα χρέη (D), το χρόνο από τα Χριστούγεννα (T), το χρόνο από την αποτυχία υλοποίησης των αποφάσεων για το νέο έτος (Q), τα χαμηλά επίπεδα κινήτρων (M) και την ανάγκη για δράση (Na).

Και έτσι προέκυψε η Blue Monday…

Αλλά μην πτοείσαι και μη σκας, σκάσε ένα χαμόγελο και κατέρριψε το μύθο της!

Πηγή Εξωφύλλου: initiatives.provost.uci.edu 

Μαρία Κοσμίδου

About Μαρία Κοσμίδου

Σπουδάζει Δημοσιογραφία στο Πάντειο. Λατρεύει τη μουσική (κυρίως τη rock), τα βιβλία και τις φωτογραφίες. Αγαπημένη της σειρά το "How I Met Your Mother". Ονειρεύεται να ταξιδέψει πολύ και να μάθει κιθάρα. Θα τη δείτε να χτυπιέται στο γυμναστήριο, για να κάψει τις θερμίδες από το φαγητό που μαγείρεψε και καταβρόχθισε μαζί με τον αδερφό της. Δεν την απασχολεί καθόλου πού θα βγει και τι θα κάνει, αρκεί να έχει πάντα τους φίλους της μαζί. Motto : "A change may be just around the corner".