Η ζωή έχει τη γεύση που της δίνεις, τη νότα που παίζεις κάθε πρωί που ανοίγεις τα μάτια σου και τις επιλογές που εσύ ορίζεις. Όλα καλά μέχρι εδώ. Τι γίνεται όμως όταν ξυπνάς ένα πρωί με απίστευτο άγχος, φόβο για το μέλλον, και αμφισβήτηση των επιλογών σου;

stress-2-1

Το λεγόμενο ‘’άγχος ζωής’’, δηλαδή το συναίσθημα του να σκέφτεσαι διαρκώς αν όλα στην ζωή σου είναι όπως τα θέλεις, δεν είναι κάτι που έρχεται σιγά σιγά και σίγουρα δεν σε προειδοποιεί. Είναι κάτι που συμβαίνει μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου και έρχεται να θρονιαστεί στην ψυχολογία σου για αρκετό καιρό. Για πόσο; Για όσο εσύ του επιτρέψεις. Διαρκή ερωτήματα, ‘’έχω καταφέρει όσα θέλω στην ζωή μου;’’, ‘’κάνω αυτό που πραγματικά αγαπώ;’’, ‘’είμαι σε μια σχέση που πραγματικά θέλω;’’, ‘’θέλω όντως να είμαι μόνος μου, ή τελικά δεν μπορώ’’ κλπ., εμφανίζονται συχνά μέσα στο μυαλό μας, ειδικά σε ακραίες περιόδους και όταν λέω ακραίες εννοώ εκείνες που είτε κάνεις εκατομμύρια πράγματα μαζί, είτε δεν κάνεις σχεδόν τίποτα.

Το αποτέλεσμα; Συχνές κρίσεις άγχους, εμφάνιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων και διαρκής ή συχνή αμφισβήτηση του εαυτού μας. Πριν λοιπόν βυθιστούμε μέσα σε αυτή την θάλασσα σκέψεων, συναισθημάτων και πολλών κρίσεων, προλαβαίνουμε ν’ αλλάξουμε την καθοδική πορεία σε ανοδική. Και να πώς.

  • Μην περιμένεις να βρεις άμεσα λύση, γιατί όσο πιο πολύ το λαχταράς, τόσο πιο πολύ θ’ αργεί και τόσο θα νομίζεις ότι είσαι αβοήθητος.
  • Το δεύτερο συνεπάγεται του πρώτου. Δώσε χρόνο στις καταστάσεις της ζωής σου να εξελιχθούν, χωρίς βέβαια να τις πιέζεις. Κάποια πράγματα θα γίνουν όπως και να έχει. Απλά έχουν τη δική τους ημερομηνία.
  • Προσπάθησε όσο αφήνεις τις επιλογές σου να εξελίσσονται, να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν και που σου θυμίζουν ποιος/ποια πραγματικά είσαι. Ακόμα και μια μοναχική βόλτα με ένα ζεστό ρόφημα στο χέρι μπορεί να σου ξυπνήσει προσωπικά ένστικτα και οικειότητα του εαυτού σου
  • Για τέταρτο και τελευταίο θα σου πω μια λέξη. ΑΝΑΠΝΟΗ. Συμβαίνει τόσο αυτόματα και όμως ευθύνεται στο 80% για την ψυχική μας ηρεμία και προσωπική ενσυναίσθηση. Αφιέρωσε 10 λεπτά στην ημέρα όπου θα έχεις ίσες εισπνοές και εκπνοές. Τοποθέτησε παράλληλα τα χέρια σου σε κοιλιά και θώρακα για να νιώθεις τον αέρα καθώς εισπνέεις και εκπνέεις. Δεν υπάρχει καλύτερο αγχολυτικό. Παράλληλα ηρεμεί τα νεύρα και σου αφήνει καθαρό το μυαλό.

stressed-stress-relax

Καμία κρίση δεν έρχεται για να μείνει. Είμαστε προγραμματισμένοι με το αίσθημα επιβίωσης, ώστε ν’ ανταπεξερχόμαστε σε κάθε κατάσταση. Αν κάτι δεν σου αρέσει, άλλαξέ το. Μπορείς. Αλλά πριν το αλλάξεις, δώσε του λίγο χρόνο. Η ζωή σε φέρνει σε μονοπάτια που ήταν εξαρχής να τα βαδίσεις. Το πώς θα τα βαδίσεις είναι δική σου επιλογή. Μόνο μην είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου. Και οι λάθος επιλογές είναι μαθήματα. Ζήσε.

Πηγή εικόνας εξωφύλλου: compeap.com

Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

About Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

Γεννημένη στην Αθήνα, έχει μεγαλώσει ακούγοντας πολλή μουσική, διαβάζοντας και προσπαθώντας να καταλάβει τους ανθρώπους. Κάνει yoga, γράφει και παίζει λίγο κιθάρα. Αγαπημένη της συνήθεια είναι το φαγητό, ενώ λατρεύει το σκυλί της. Πιστεύει ότι η ζωή έχει πάντα τον τρόπο να σου δίνει αυτό που θέλεις, ενώ με επιμονή και υπομονή όλα γίνονται. Αγαπημένες ώρες της μέρας: απογευματινή βόλτα με αμάξι και η ήρεμη στιγμή που θα γράψει το άρθρο της ανενόχλητη!