Μια δραστηριότητα του οργανισμού μας, που συμβαίνει αντανακλαστικά και δίχως να την σκεφτούμε. Απλά αναπνέουμε. Και ενώ κανείς μας δεν δίνει σημασία στην αναπνοή, είναι εκείνη που μας κρατά στην ζωή. Και έρχεται το βασικό και καίριο ερώτημα που θα έπρεπε καιρό τώρα να έχεις θέσει στον εαυτό σου: Αναπνέεις συνειδητά; Παρατηρείς την δραστηριότητα αυτή που συμβαίνει, ενώ πνίγεσαι στην καθημερινότητά σου;

unnamed

Ένας άνθρωπος κάνει περίπου 12-20 κύκλους αναπνοής το λεπτό. Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητά του υποβαθμίζεται, καθώς γίνεται κοφτά, γρήγορα και πολλές φορές με εναλλαγές από σύντομη αναπνοή, σε μακριά και το αντίστροφο. Αυτή η διαδικασία έχει επιπτώσεις στον οργανισμό που ίσως αργήσουν να φανούν, αλλά σε βάθος χρόνου θα έρθουν στην επιφάνεια. Πρώτη επίπτωση, ο γρήγορος χτύπος της καρδιάς, όπου αναγκάζεται να δουλεύει πιο έντονα για να στείλει το αίμα στον οργανισμό και έτσι θα κουραστεί πιο σύντομα, απ’ ότι αν φροντίζαμε την αναπνοή μας. Δεύτερη επίπτωση, ο οργανισμός μας γερνάει πιο γρήγορα, καθώς δουλεύει σε πιο εντατικούς ρυθμούς, και δεν δίνει χρόνο και χώρα στα όργανα, στους μυς και τους νευρώνες να ηρεμήσουν. Φυσικά και οι δύο αυτές επιπτώσεις φέρνουν την τρίτη, που είναι κακή ποιότητα ζωής, με ανησυχίες στον ύπνο και κάποιες φορές αίσθημα κόπωσης, αποπροσανατολισμού και δυσφορίας.

Αν θέλεις ν’ αλλάξεις τον τρόπο που αναπνέεις και ν’ αποφύγεις όλα τα άνωθεν, δεν έχεις παρά να κάνεις τα εξής μικρά πράγματα που έχουν μεγάλη σημασία:

  • Πάρε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα (5-10 λεπτά) και δοκίμασε να εστιάσεις στην αναπνοή σου. Πάρε μεγάλη εισπνοή και βαθιά εκπνοή. Δοκίμασε να προσθέσεις χρόνους καθώς εισπνέεις και εκπνέεις. Θα δεις ότι θα ηρεμήσει ολόκληρο το σώμα σου και θα νιώσεις αίσθηση χαλάρωσης και συγκέντρωσης.
  • Μόλις ξαπλώσεις το βράδυ στο κρεβάτι, ακούμπησε απαλά τα χέρια σου πάνω σε θώρακα και ομφαλό αντίστοιχα και δοκίμασε ν’ αναπνέεις και στα δύο αυτά σημεία, νιώθοντας να μεγαλώνει και να μικραίνει αντίστοιχα, ολόκληρο το σώμα σου.
  • Βρες ένα σημείο συγκεκριμένο (φλόγα κεριού, μια κουκκίδα σε τοίχο), εστίασε το βλέμμα σου και απλά ανάπνευσε.

just-breathe

Πηγή εικόνας: tanjasmits.com

Κάνοντας αυτές τις δράσεις, που δεν είναι ούτε χρονοβόρες, ούτε κουραστικές (το αντίθετο μάλιστα), θα δεις θεαματικά αποτελέσματα στον οργανισμό σου σε σύντομο χρονικό διάστημα. Άσε που θα συνηθίσεις σε μια ήρεμη αναπνοή και θ’ απολαμβάνεις καλύτερα την κάθε ημέρα σου!

Πηγή εικόνας εξωφύλλου: bahrain-confidential.com

 

Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

About Κωνσταντίνα Ροΐδοπούλου

Γεννημένη στην Αθήνα, έχει μεγαλώσει ακούγοντας πολλή μουσική, διαβάζοντας και προσπαθώντας να καταλάβει τους ανθρώπους. Κάνει yoga, γράφει και παίζει λίγο κιθάρα. Αγαπημένη της συνήθεια είναι το φαγητό, ενώ λατρεύει το σκυλί της. Πιστεύει ότι η ζωή έχει πάντα τον τρόπο να σου δίνει αυτό που θέλεις, ενώ με επιμονή και υπομονή όλα γίνονται. Αγαπημένες ώρες της μέρας: απογευματινή βόλτα με αμάξι και η ήρεμη στιγμή που θα γράψει το άρθρο της ανενόχλητη!