Πηγή: pinterest.com

Ο ύπνος είναι απαραίτητος στην καθημερινότητα μας, ώστε να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις ανάγκες της μέρας. Θα πρόσθετα ότι ο επαρκής και καλός ύπνος είναι ουσιαστικά αυτός, που μας κρατάει παραγωγικούς, δραστήριους, σωματικά και ψυχικά υγιείς. Συγκεκριμένα, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, εμποδίζει τον σακχαρώδη διαβήτη, καρδιοπάθειες κτλ. Βελτιώνει τη μνήμη και την όψη του δέρματος μας, συνεπώς βοηθάει και στην αντιγήρανση. Ταυτόχρονα μειώνει το άγχος, προστατεύει από την κατάθλιψη, αυξάνει τη δημιουργικότητα μας, τηνσυγκέντρωση και την ικανότητα εκμάθησης.

Συμβουλές για έναν καλύτερο, αναζωογονητικό και ήρεμο ύπνο:

  • Το πρώτο βήμα για να έχουμε έναν ποιοτικό ύπνο είναι η διατήρηση συγκεκριμένου ωραρίου όταν πηγαίνουμε για ύπνο, αλλά και όταν ξυπνάμε.
  • Σύμφωνα με έρευνες, οι ώρες ύπνου που χρειάζεται ένας ενήλικας είναι μεταξύ 7-9, ώστε να νιώθει ξεκούραστος. Παρ’ όλα αυτά, οι ‘κατάλληλες’ ώρες ύπνου είναι προσωπικό θέμα για το κάθε άτομο, διότι σημασία έχει ο ύπνος να είναι ποιοτικός.
  • Αποσύνδεση από σκέψεις, προβλήματα και οτιδήποτε προκαλεί άγχος και ανησυχία. Δώστε την ευκαιρία στον εαυτό σας να ηρεμήσει και να απομακρύνει οτιδήποτε τον προβληματίζει, καθώς ετοιμάζεστε για ύπνο. Ένας τρόπος να το καταφέρετε αυτό είναι να προετοιμάσετε το ‘έδαφος΄πριν ξαπλώσετε. Ο διαλογισμός με τεχνική αναπνοών, η χαλαρωτική μουσική για κάποια λεπτά, το χλιαρό μπάνιο, ένα ποτήρι ζεστό γάλα ή το διάβασμα ενός ευχάριστου βιβλίου είναι ιδανικά, για να μας χαλαρώσουν και να μας δημιουργήσουν ευχάριστη διάθεση.
  • Άλλος ένας τρόπος για ψυχική αλλά και σωματική χαλάρωση είναι ασκήσεις Yoga ή Stretches. Βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, προκαλούν αποσυμφόρηση και ανακούφιση. Μπορείτε να αφιερώσετε 10-20 λεπτά πριν τον ύπνο.

d92a51e6e4410d59d0047e5ef2003fef

Πηγή: siudy.net

  • Έπειτα άλλα μια λύση, ώστε να μην σκέφτεστε τις υποχρεώσεις της επόμενης μέρας και το τι θα πρέπει να κάνετε, είναι να τα καταγράψετε σε ένα χαρτί και να βάλετε πρόγραμμα με βάση τις προτεραιότητες και το χρόνο σας. Το να βάζουμε πρόγραμμα είναι ένας απλός τρόπος να μην χάνουμε τη μέρα μας και να κάνουμε πιο πολλά πράγματα χωρίς πίεση.

1303bdbb454a72add369bdbed2f4529c

Πηγή: elizaellis.com

  • Κατάλληλη θερμοκρασία. Η κρεβατοκάμαρα θα πρέπει να έχει θερμοκρασία δωματίου, δηλαδή ούτε κρύο, ούτε πολύ ζέστη.
  • Ησυχία και ιδανική ατμόσφαιρα. Ο θόρυβος διακόπτει τον ύπνο και ολόκληρη τη διαδικασία ξεκούρασης μας. Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ωτοασπίδες, ώστε να είστε σίγουροι, πως δεν θα σας ταράξει τίποτα. Επιπλέον, ο ιδανικός φωτισμός για να κοιμηθούμε είναι είτε ο χαμηλός φωτισμός, είτε το σκοτάδι.

giphy

  • Απόφυγε τον απογευματινό ύπνο ή αν ο οργανισμός σου τον χρειάζεται οπωσδήποτε να μην ξεπερνάει τα 40 λεπτά.
  • Μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές, όπως κινητό και τηλεόραση. Ειδικά η ενασχόλησή μας με το κινητό, ενώ είμαστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι μας δημιουργεί αϋπνία αλλά και ανησυχία, λόγω των πληροφοριών που λαμβάνουμε κυρίως από τα social media. Αν θέλετε έναν ήρεμο ύπνο, τότε καλό θα ήταν να τα αφήσετε στην άκρη.

372a9e0bcfb985a14e16a3be21902969

Πηγή: pinterest.com

  • Όχι αλκοόλ, καφέ και τσάι τις απογευματινές-βραδινές ώρες. Μπορεί το αλκοόλ να χαλαρώνει, αλλά έχει ως συνέπεια έναν πολύ ανήσυχο και κακό ύπνο, δημιουργώντας εκνευρισμό και κακή διάθεση.

12f

  • Το φαγητό να είναι τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν τον βραδινό σας ύπνο.
  • Επιλογή κατάλληλου στρώματος και μαξιλαριού. Πολύ σημαντικός παράγοντας για την άνεση αλλά και την ξεκούραση. Η επιλογή τους καθορίζει αν θα ξυπνήσετε με πιασμένο αυχένα ή πλήρως αναζωογονημένοι.
  • Μία τελευταία συμβουλή για ευχάριστο ύπνο χωρίς εκνευρισμό είναι: Aν κοιμάστε δύο σε ένα κρεβάτι, ο καθένας να έχει τα δικά του σκεπάσματα.

Couple In Bed

 

Πηγή εξωφύλλου: weheartit.com

Αθηνά Ρήγα

About Αθηνά Ρήγα

Αισθητικός - Κοσμητολόγος στο επάγγελμα, με πολύ ενθουσιώδη και αυθόρμητο χαρακτήρα. Λάτρης της φύσης, του χορού, της λατινικής κουλτούρας και του μυστηρίου σε όλους τους τομείς της ζωής. Αγαπάει το καλό κρασί, τις χαλαρές βόλτες στην Αθήνα και της αρέσει να ασχολείται με την τέχνη, όπως η ζωγραφική. Οτιδήποτε πρωτότυπο και διαφορετικό της έχει κινήσει ήδη το ενδιαφέρον.