Δε θα κρύψω το γεγονός ότι ήμουν κι εγώ επιφυλακτική, όπως και πολύς κόσμος, με το να ψωνίσω από online store. Το “μικρόβιο” μου το μετέφερε η κολλητή μου, όταν ψώνισε πρώτη φορά από το Aliexpress (πολύ γνωστό online store) και συνεχίζει να ψωνίζει ακόμα, προφανώς γιατί είναι ικανοποιημένη. Μια μέρα λοιπόν αποφάσισα να ψωνίσω κι εγώ και μη σας τα πολυλέω, το Aliexpress αύξησε τα έσοδά του κατά πολύ με την αγορά που έκανα. 

no-make-no-pants-no-problem

Πηγή Εικόνας: urbansport.com

Γενικότερα έχει επικρατήσει η άποψη πως, ό,τι βλέπεις στη φωτογραφία που σου επιδεικνύει ένα online store για ένα προϊόν, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έρχεται στην πόρτα σου. Μπορεί να συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, δεν το έχει βγάλει ο κόσμος από το μυαλό του. Πολλές φορές δεν ξέρεις την ποιότητα ενός προϊόντος, αν έχει εγγύηση και σε γενικές γραμμές από τη στιγμή που δεν το έχεις μπροστά σου να το δεις καλά, να το επεξεργαστείς και να εκφράσεις τυχόν απορίες, ο εγκέφαλος αυτόματα δημιουργεί την ιδέα ότι δε θα είναι καλό κι αξιόπιστο. Δεν είναι, όμως, πάντα έτσι. Κι ίσως πια όλα αυτά να είναι και η μειονότητα, μπροστά στα προτερήματα που προσφέρει ένα online store.

online-shopping-fails-09

Πηγή Εικόνας: brainberries.co

Τα online stores έχουν πεταχτεί σαν μανιτάρια τον τελευταίο καιρό. Μάλιστα, έχουν εμφανιστεί και πάρα πολλά ελληνικής καταγωγής. Το να πουλάει μία επιχείρηση τα προϊόντα της μέσω internet είναι πιο οικονομικό αυτές τις μέρες, απ’ το να πληρώνει έναν ενοικοιασμένο χώρο και να έχει πιο πολλά έξοδα απ’ το να λαμβάνει τις παραγγελίες μέσω ενός υπολογιστή κι απλώς να τις ετοιμάζει και να τις στέλνει στον προορισμό τους. Η διαφήμιση της εταιρείας τους ίσως να τους δυσκολεύει, γιατί δεν πρόκειται για μια αλυσίδα ή για ένα υπαρκτό μαγαζί, αλλά από τη στιγμή που βρίσκεται στο διαδικτυακό κόσμο, η εύρεσή του από ενδιαφερόμενους είναι ρίσκο. Μία λύση για να προωθηθούν, είναι οι brand ambassadors, οι οποίοι έχουν πεταχτεί κι αυτοί σαν μανιτάρια. Πρόκειται για άτομα τα οποία ασχολούνται με τη μόδα, ανακαλύπτουν αυτά τα online stores ή τα online stores τους ανακαλύπτουν, αγοράζουν τα προϊόντα τους, τα φωτογραφίζουν ή φτιάχνουν ένα βίντεο παρουσιάζοντάς τα (ανάλογα πού δραστηριοποιούνται) κι έτσι διαφημίζουν τα μαγαζιά και παροτρύνουν τους followers τους να επισκεφτούν τις ιστοσελίδες τους και να ψωνίσουν. Για να τους παροτρύνουν πιο πολύ, δίνουν κάποια από αυτά τα προϊόντα στους followers μέσω διαγωνισμών ή, χρησιμοποιώντας ένα εκπτωτικό κουπόνι που διαθέτουν μόνο αυτοί, μπορούν να ψωνίσουν με χαμηλότερη τιμή. 

online-fashion-boutiques-1

Πηγή Εικόνας: tallypress.com

Προκειμένου οι πελάτες να τους εμπιστευτούν και να θεωρηθούν αξιόπιστα, τα περισσότερα online stores έχουν ειδική πλατφόρμα όπου οι καταναλωτές αφήνουν feedback με την εμπειρία τους από ένα προϊόν. Μ’ αυτόν τον τρόπο, ο ένας καταναλωτής βοηθάει τον άλλον να αγοράσει κάτι ή να το απορρίψει. Καλό θα ήταν να αγοράζετε ένα προϊόν που διαθέτει feedback και πολλές αγορές, διότι με αυτόν τον τρόπο γίνεται πιο πιθανό να είναι καλό, αφού το έχουν αγοράσει κι άλλα άτομα κι έχουν μείνει ικανοποιημένοι. Επίσης, τα online stores, ειδικά του εξωτερικού, εγγυώνται την άμεση επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση που δεν παραληφθεί ποτέ το προϊόν που έχετε παραγγείλει μέσα στο χρονικό περιθώριο που έχει δοθεί.

woman-online-shopping-xlarge

Πηγή Εικόνας: telegraph.co.uk

Σκέφτεσαι ότι είναι λίγο ρίσκο να δώσεις τον αριθμό της κάρτας σου για να “τραβήξει” το online store το ποσό της παραγγελίας που έχεις κάνει. Σκέφτεσαι αν θα έρθει στην ώρα της κι αν έχεις υπομονή να περιμένεις γύρω στις 20 μέρες μέχρι να έρθει (συνήθως τόσο περιμένεις αν έχεις παραγγείλει από εξωτερικό- σε ελληνικό ιντερνετικό κατάστημα περιμένεις το πολύ 5 μέρες). Σκέφτεσαι επίσης, αν θα έρθει αυτό που είδες στη φωτογραφία ή θα εμφανιστεί μια κακή απομίμησή του. Αυτές είναι σκέψεις που κάνεις, αν έχεις παραγγείλει από εξωτερικό. Αν έχεις παραγγείλει από ελληνικό κατάστημα, ίσως σκέφτεσαι μόνο ότι κατά μεγάλο ποσοστό τα προϊόντα είναι ακριβά. Αν έχεις ψωνίσει απ’ το εξωτερικό, σκέψου ότι τα προϊόντα τα παίρνεις σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές και αν σκέφτεσαι τόσο πολύ την κάρτα σου, τα online stores είναι πολύ καλά οργανωμένες εταιρείες- δεν υπάρχει περίπτωση να διαρρεύσουν κάτι τόσο προσωπικό γιατί πολύ απλά δεν τους συμφέρει. Αν έχεις ψωνίσει ή σκέφτεσαι να ψωνίσεις από ελληνικό μαγαζί, σκέψου ότι τα λεφτά που θα δώσεις θα αξίζουν τον κόπο, διότι θα έχεις αγοράσει κάτι ιδιαίτερο που δεν το βρίσκεις στα καταστήματα, κάτι χειροποίητο και κάτι που θα ενισχύσει το συγκεκριμένο μαγαζί να έρθει κόντρα με την οικονομική κρίση. Μπορείς να το στηρίξεις και δε θα χάσεις. Δοκίμασε το online shopping. Τόλμησέ το και καλά ψώνια!

Πηγή Εικόνας Εξωφύλλου: blog.exitbee.com

Αγγελική Μουζακίτη

About Αγγελική Μουζακίτη

Μέλλουσα αστυνομική ρεπόρτερ. Λάτρης των βιβλίων και των σειρών. Αν δε με "πιάσεις" να κάνω κάτι από αυτά τα δύο...τότε θα τρώω κάποιο γλυκό! Όνειρό μου να ταξιδέψω σε όσα περισσότερα μέρη μπορώ, ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη!